Više sigurnosti u saobraćaju - ali kako ?

Cilj je nesporan: veća sigurnost na putevima. Kako je to najbolje učiniti, manje je jasno. Obrazovanje i informacije su na jednom kraju skale, a veće kazne i propisi na drugom. Nema srebrnog pogotka.Bezbednost na putevima uvek je rezultat čitavog niza mera.


Različite mere za veću sigurnost na putevima

Izbor odgovarajućih mera zavisi od vrste opasnosti i ciljne grupe. Strukturne promene su preporučljive na opasnim raskrsnicama (npr. Kružni tokovi), u slučaju vožnje pod pićem, verovatnije je obrazovanje i / ili kazne. Nesporno je da zakonski propisi često imaju brzo merljiv efekat. Uvođenje obaveznih sigurnosnih pojaseva  to pokazuju, kao i praćena vožnja od 17. Sa druge strane, opasnosti uglavnom dolaze od ljudi koji promene svoje ponašanje, ne samo zahvaljujući uvidu i znanju. Ovo govori u prilog obrazovanju i podizanju svesti.

Tehnički razvoj i bolja opremljenost vozila takođe igraju ulogu. ABS (antiblokirni kočioni sistem), EPS (elektronski program stabilnosti), pomoćna sredstva za parkiranje i vazdušni jastuci čine vožnju sigurnijom, čak i sa biciklima i motociklima, bezbednosni aspekt se značajno povećao poslednjih decenija. Autonomna vožnja obećava dalji rast sigurnosti u srednjoročnom i dugoročnom periodu.



Pored zakonskih mera (probna vozačka dozvola), mladi vozači su posebno zainteresovani za komunikativne mere koje im omogućavaju da razviju svest o opasnostima i ukažu na načine za veću sigurnost.

ciljevi

Đaci saznaju da postoji mnogo načina da se približe cilju „veće bezbednosti u saobraćaju“. Bavite se različitim pristupima i shvatate da svaka mera ima prednosti i nedostatke.


Više sigurnosti u saobraćaju:

  • kroz više pravila,
  • kroz stroži nadzor,
  • kroz strožu kaznu,
  • kroz intenzivniji trening,
  • putem ciljanih žalbi,
  • kroz kampanje specifične za ciljane grupe, takođe putem modernih komunikacionih kanala, kao što su aplikacije ili društveni mediji,
  • praktičnija lična odgovornost,
  • kroz razumnije propise (manje znakova, itd.),
  • zbog strukturnih promena (kružni tokovi, centralna ostrva itd.)
  • kroz intenzivnije obrazovanje,
  • smanjenjem automobilskog prometa,
  • kroz inovativna bezbednosna rešenja u vozilima i na njima.

Нема коментара:

Постави коментар