Deca u osnovnoj školi vide drugačije

 Deca drugačije vide. Čak i nakon osnovnoškolskog uzrasta, postoje razlike u percepciji između dece i odraslih. Samo tinejdžeri imaju složene vizuelne sposobnosti odraslih. Sposobnost opažanja postepeno se razvija.



Do oko 5 godina deca mogu dobro da vide boje i razlike između svetlosti i tame. Možete videti da li je semafor uključen „zeleno“ ili „crveno“.

Sposobnost razlikovanja komplikovanih oblika nije u potpunosti razvijena do 12. godine.

Procena rastojanja je izuzetno teška za decu. Vaša dubina polja se ne razvija sve dok ne napunite 9 godina.


Izuzetno im je teško da sude o brzinama. Čak i odrasli često ne znaju koliko brzo vozi vozilo. Sposobnost razlikovanja brzog i sporog razvija se postepeno i nije potpuna ni sa 14 godina. Deca prema tome neprecizno procenjuju put kočenja.

Svi automobili brzo deluju na decu osnovnoškolskog uzrasta. Deca do 5 ili 6 godina ne mogu ni da razlikuju stacionarna vozila i vozila u pokretu.

Tek u dobi od 7 godina deca zaista mogu da razlikuju „desno“ i „levo“.

Kroz treptaje vidite: Ono što odrasli nekako i dalje percipiraju krajičkom oka, deca ne vide. Vaše vidno polje je mnogo uže. Često opasnost vide vrlo kasno.

Zbog njihove veličine, pogled deci je često blokiran (automobili, žive ograde itd.).

Mlađa deca vide samo iz svoje perspektive. Ono što oni ne vide za njih ne postoji. Tek od 9. godine razvijaju svest o pozicijama i perspektivama.


Ako se deca osećaju premoreno, jednostavno prekriju oči. Ne žele više ništa da vide - a misle da ni njih ne primećujete.

Deca vide sporije od odraslih, treba im više vremena da obrade čulne utiske.

Нема коментара:

Постави коментар